Vacature ervaren adviseur ecologie
Wij zijn op zoek naar talent om ons team van specialisten te versterken. Bij ons kun je werken aan je inhoudelijke expertise met ruimte voor eigen inbreng.
Wij zijn op zoek naar talent om ons team van specialisten te versterken. Bij ons kun je werken aan je inhoudelijke expertise met ruimte voor eigen inbreng.
Als ecologisch adviesbureau willen wij een bijdrage leveren op twee gebieden: soortbescherming én biodiversiteit. Wij geloven dat deze combinatie essentieel is om invulling te geven aan onze missie.
Onze collega’s hebben elk hun eigen expertisegebied en voor alle relevante soortgroepen hebben wij een ‘soortexpert’ aangesteld. Diegene houdt ontwikkelingen bij op het gebied van onderzoek of wetgeving. Ook hebben wij experts voor de verschillende diensten die wij bieden, zoals voor de quickscan biodiversiteit of de ecologische begeleiding. Deze ‘dienstexperts’ houden het overzicht, signaleren knelpunten en sturen bij waar nodig. Als team bundelen wij onze kennis en kunde en brengen complexe vraagstukken tot een goed einde.
Wij zijn op zoek naar nieuw talent om ons team van specialisten te versterken. Je hebt soortenkennis van meerdere soortgroepen en enkele jaren ervaring met (het beoordelen van) ecologische onderzoek en diensten, zoals quickscans. Je vindt de afwisseling van kantoorwerk en veldwerk prettig en je zoekt verdieping in jouw expertise.
Als ervaren adviseur ecologie richt je je op het coördineren van projecten en het controleren van de kwaliteit van de ecologische onderzoeken en rapportages. Hieronder vallen in ieder geval onderzoeken naar vleermuizen, huismus en gierzwaluw.
Naast het uitvoeren van adviseurstaken is er ook ruimte om aan nieuwe ideeën te werken. Er is ruimte voor eigen inbreng. Een proactieve houding waarbij je actief verbetervoorstellen aandraagt, wordt zeer gewaardeerd. Als je het leuk vindt is er ook de mogelijkheid om minder ervaren collega’s te coachen. Daarnaast zijn er diverse andere rollen beschikbaar op het gebied van ecologische diensten en bedrijfsvoering, daarover vertellen we graag meer tijdens een gesprek.
Je hebt een ondernemende en zelfstandige houding, je neemt initiatieven tot verbetering en kwaliteitsborging. Je kan je werk goed organiseren en je bent daarin flexibel. Je bent betrokken bij onze klanten en onderhoudt een goede samenwerking.
Wij bieden jou vrijheid om te bepalen hoe je je werk organiseert en aan welke projecten je wil werken. Hierbij hebben wij het vertrouwen dat je gemaakte afspraken nakomt. Vrijheid, maar ook verantwoordelijkheid dus. Deze vrijheid heb je ook in de keuze van je werkplek; thuiswerken is de basis en wordt gefaciliteerd. Gemiddeld werk je een dag per week op ons kantoor in Bodegraven.
Spreekt onze werkwijze jou aan en kun je je vinden in bovenstaand profiel, dan komen wij graag in contact met jou. Je kunt op deze vacature reageren tot 16 februari 2025.
Je motivatiebrief en CV kun je mailen naar vacature@habitus.nl. Heb je vragen over de functie, neem dan contact op met Anita Zandvliet, Coördinator Human Capital. Dat kan via een email naar anita@habitus.nl of telefonisch op 06-30401553. Uiterlijk 19 februari 2025 informeren wij je over het verdere verloop van het sollicitatieproces.
Stuur je motivatiebrief en CV mailen naar anita@habitus.nl of neem telefonisch contact op met Anita Zandvliet via 06-30401553.