Ons verhaal

Graag vertellen we je meer over wie we zijn en wat we willen bereiken. 

 

Onze missie

Het is onze missie om de biodiversiteit te beschermen en te verhogen.

 

Onze visie: hoe realiseren we die missie?

Als organisatie zijn we betrokken bij jouw vraagstuk over biodiversiteit of beschermde soorten. Omdat we adviseren vanuit onze passie voor ecologie hebben we de innerlijke motivatie om kwaliteit te leveren. Die drive om kwaliteit te leveren uit zich in constante ontwikkeling van onszelf en onze dienstverlening. Wij geloven dat dit voor jou leidt tot een soepel proces op het gebied van ecologie.

 

Kernwaarden

Onze kernwaarden zijn:

  • Passie voor ons werk
  • Betrokken bij onze opdrachtgevers
  • Constante ontwikkeling van onszelf en onze dienstverlening

 

De kracht van onze dienstverlening

De klant staat bij Habitus voorop. Daarom proberen wij onze dienstverlening elke dag nóg een stukje beter te maken. Graag vertellen wij waarom opdrachtgevers voor ons kiezen en bij ons terugkeren:

 
Kwaliteit en klanttevredenheid
  • We werken constant aan de verbetering van kwaliteit. Lees hier meer over op de pagina kwaliteit.
  • We hebben passie voor de inhoud, maar zeker ook voor klanttevredenheid. We gaan daarom actief aan de slag met jouw feedback.
  • We investeren in het actualiseren en verhogen van het kennisniveau van onze collega's. Alle diensten die wij leveren, worden uitgevoerd door collega's met expertkennis van de specifieke dienst.
 
Gemak en transparantie
  • Om het voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken, investeren wij in ICT. Alle opgeleverde documenten maken wij online inzichtelijk voor je.
  • Transparantie vinden we belangrijk. Hoewel wij kwaliteit belangrijker vinden dan prijs, kan je voor vrijwel alle diensten de prijzen vinden op de website. Let op bij het vergelijken van offertes voor ecologische dienstverlening: goedkoop is soms duurkoop.
  • We vinden het belangrijk dat je weet wat je aan ons hebt. Afspraak is afspraak bij Habitus. Je kunt daarom rekenen op een soepel traject.

 

Praktisch en betrokken
  • Goede communicatie vinden wij essentieel: we leggen uit wat we precies gaan doen, waarom we iets doen en hoe we het gaan doen.
  • Wij voorzien je van praktisch advies. Je ontvangt van ons alle relevante informatie, maar niet meer. Zo word je niet overspoeld met onnodige informatie.
  • Wij zijn betrokken en denken met je mee bij het oplossen van een probleem.

 

Onze naam en ons logo

Als bedrijfsnaam hebben we gekozen voor Habitus. Het woord habitus wordt onder andere in de botanie gebruikt als woord om de verschijningsvorm van een organisme te duiden. Zo kan je bijvoorbeeld aan de vorm van een boom zien om welke soort het gaat zonder specifiek naar de kenmerken te kijken. Hier is veldervaring voor nodig en dit past dus uitstekend bij één van de voorwaarden voor een goed advies: ervaring. Onze ervaring laten we in ieder eindproduct terugkomen.

Omdat we een breder dienstenpakket bieden dan enkel ecologische inventarisaties en beoordelingen, hebben we gekozen om zowel natuur als landschap in onze naam naar voren te laten komen. Ecologie is namelijk maar een klein onderdeel van het bredere natuurwerkveld en omvat ook natuurontwikkeling en -beheer. Naast natuur beschikken we ook over landschapskennis, zowel op het vlak van de mens als de inventarisatie en beoordeling van landschappelijke waarden.

Ons logo wordt gevormd door de naam en de libellenvleugels. De vleugels zijn overgetrokken van een foto van een bosbeekjuffer en daarna digitaal bewerkt. De combinatie van een botanische term en de faunistische toevoeging in de vorm van libellenvleugels, maakt het een verbinding tussen flora en fauna.