Ons verhaal

Habitus is in 2014 opgericht met het doel om praktische oplossingen te bieden voor ecologische vraagstukken, waarbij de tevredenheid van de klant voorop staat. Via ons bestaande netwerk, onze eigentijdse aanpak en dankzij mond-tot-mondreclame, bleek de oprichting van Habitus een schot in de roos. Door het bundelen van onze krachten en kennis is al snel een volwassen ecologisch adviesbureau gevormd. Met onze grote individuele en gezamenlijke vakinhoudelijke kennis en ervaring zijn we gemotiveerd om een perfect eindresultaat af te leveren. Hiermee winnen we het vertrouwen van een groot aantal klanten. We blijven groeien, omdat we invulling geven aan klantverwachtingen. Hier werken we hard voor, en dat blijven we ook doen. We geloven namelijk dat wij het verschil kunnen maken in het behouden en realiseren van natuurwaarden. Zo realiseren we constant win-win situaties voor onze opdrachtgevers en de natuur!  

 

Onze missie

Het is onze missie om de biodiversiteit te beschermen en te verhogen.

 

Onze visie

Habitus is een organisatie die betrokken is bij het vraagstuk van een klant. Door onszelf constant te ontwikkelen, verbeteren wij onze dienstverlening. Het is ons doel om de tevredenheid over de geboden oplossing te verhogen. Dit doen wij met onze experts die kwaliteitsdiensten leveren en leidt tot een soepel traject. Wij hebben passie voor natuur en adviseren praktijkgericht over biodiversiteit en beschermde soorten.

 

De kracht van onze dienstverlening

De klant staat bij Habitus voorop. Daarom proberen wij onze dienstverlening elke dag nóg een stukje beter te maken. Graag vertellen wij waarom opdrachtgevers voor ons kiezen en bij ons terugkeren:

 
Kennis en klanttevredenheid
  • We werken constant aan de verbetering van kwaliteit. Lees hier meer over op de pagina kwaliteit.
  • We hebben passie voor de inhoud, maar zeker ook voor klanttevredenheid. We gaan daarom actief aan de slag met jouw feedback.
  • We investeren in het actualiseren en verhogen van het kennisniveau van onze collega's. Alle diensten die wij leveren, worden uitgevoerd door collega's met expertkennis van de specifieke dienst.
 
Gemak en transparantie
  • Om het voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken, investeren wij in ICT. Alle opgeleverde documenten maken wij online inzichtelijk voor je.
  • Transparantie vinden we belangrijk. Hoewel wij kwaliteit belangrijker vinden dan prijs, kan je voor vrijwel alle diensten de prijzen vinden op de website. Let op bij het vergelijken van offertes voor ecologische dienstverlening: goedkoop is soms duurkoop.
  • We vinden het belangrijk dat je weet wat je aan ons hebt. Afspraak is afspraak bij Habitus. Je kunt daarom rekenen op een soepel traject.

 

Praktisch en betrokken
  • Goede communicatie vinden wij essentieel: we leggen uit wat we precies gaan doen, waarom we iets doen en hoe we het gaan doen.
  • Wij voorzien je van praktisch advies. Je ontvangt van ons alle relevante informatie, maar niet meer. Zo word je niet overspoeld met onnodige informatie.
  • Wij zijn betrokken en denken met je mee bij het oplossen van een probleem.

 

Onze naam en ons logo

Als bedrijfsnaam hebben we gekozen voor Habitus natuur & landschap. Het woord habitus wordt onder andere in de botanie gebruikt als woord om de verschijningsvorm van een organisme te duiden. Zo kan je bijvoorbeeld aan de vorm van een boom zien om welke soort het gaat zonder specifiek naar de kenmerken te kijken. Hier is veldervaring voor nodig en dit past dus uitstekend bij één van de voorwaarden voor een goed advies: ervaring. Onze ervaring laten we in ieder eindproduct terugkomen.

Omdat we een breder dienstenpakket bieden dan enkel ecologische inventarisaties en beoordelingen, hebben we gekozen om zowel natuur als landschap in onze naam naar voren te laten komen. Ecologie is namelijk maar een klein onderdeel van het bredere natuurwerkveld en omvat ook natuurontwikkeling en -beheer. Naast natuur beschikken we ook over landschapskennis, zowel op het vlak van de mens als de inventarisatie en beoordeling van landschappelijke waarden.

Ons logo wordt gevormd door de naam en de libellenvleugels. De vleugels zijn overgetrokken van een foto van een bosbeekjuffer en daarna digitaal bewerkt. De combinatie van een botanische term en de faunistische toevoeging in de vorm van libellenvleugels, maakt het een verbinding tussen flora en fauna.